уторак, 13. децембар 2011.

Ante Krešić: Ne branim nikoga i nisam vojnik partije


Razgovarao: Slobodan Vasković

 
Nakon što smo objavili tekst pod nazivom “Trutovima protiv Interpola“, u kojem smo se bavili malverzacijama Stipe Prlića, direktora ove firme,  potražili smo i stav osoba koje su (re)imenovale Prlića na tu funkciju. Razgovoru se odazvao Ante Krešić, predsjednik privremenog Nadzornog odbora „Eroneta“. (Nakon što je Prlić imenovan, privremeni NO je raspušten, a imenovan novi na četiri godine). Razgovor prenosimo u cijelosti.  

Gospodine Krešiću, možete li odgovoriti na nekoliko pitanja u vezi sa imenovanjem Stipe Prlića na mjesto v.d. direktora „Eroneta“?
Krešić: Mogu, ako nisu teška.

Nisu teška. Bili ste predsjednik privremenog NO koji je g. Prlića imenovao za v.d. direktora?
Da

S obzirom da se protiv g. Prlića vodi istraga po zahtjevu Interpola zbog sumnji da je učestvovao u pranju novca u visini od 1,9 miliona evra, kako ste se odlučili da ga ponovo imenujete?
Nisam ga imenovao ja. To je pod broj 1. Pod broj 2 nemamo nikakvih dokumenata da se vodi istraga o g. Prliću, ta o kojoj vi govorite. Imate li vi neke dokumente da nam pošaljete?

Iz brojnih institucija u BiH je potvrđeno da se ta istraga vodi i da se to radi po nalogu Interpola. Ja posjedujem zahtjev SIPE iz 2010. g. u kojem se traži provjera imovine g. Prlića i g. Bakule, a u vezi sa dopisom iz Interpola. Posjedujem i druge dokumente.
Ja o tome stvarno ne znam ništa. Ja sam se pokušao malo raspitati, jer su kolale nekakve priče, šta ja znam, na nekim je stanicama isto bilo, te Prlić ovo, te Prlić ono, ali sve su to priče. Nije bilo zvanične istrage, za sada, protiv g. Prlića.

Kažete da ga niste vi imenovali. Ko ga je imenovao?
Nadzorni odbor na prijedlog Vlade. U NO je 11 ljudi, ja sam jedan od tih 11. Ima tamo odluka Vlade da se on imenuje. Vlada je ta koja daje prijedlog za svog kandidata. A ja sam čovjek koji čuva i štiti interese većinskog vlasnika.

Vi ste u ovom slučaju postupili kao vojnik partije, a ne kao zaštitnik državnog kapitala?
Nisam postupio kao vojnik partije, nije tačno. Vi morate znati da mi moramo ući unutra da bi znali šta se dešava. Je li vi znate koliko sam ja problema imao da ja dođem na to mjesto. Sjećate li se toga?

Znam ja da je bilo problema, ali Vlada FBiH je načinila niz postupaka koji bi se, najblaže rečeno, mogli nazvati kršenjem zakona da bi ponovo involvirali g. Prlića na čelo Eroneta.
Ja se slažem sa vama. Ajmo, molim te ovako, budimo korektni. Ne branim nikoga, ali ja inače nisam partijski čovjek, ja sam radni čovjek, volim rad i poštenje i volim pravi posao. Ali vam moram reći da sam ja malo izazovno ušao u sve ovo. Meni nije potrebno to raditi, ja imam od čega živjeti i inače dobro živim. Međutim, to je izazov. A ja vam tvrdim iz ovih stopa da niste ništa istražili. Sve što ste objavljivali do sada, 90 posto je naopakih stvari. Ja vas pitam zašto niko nije istražio zašto je dio kapitala HT prodan Miji Hrliću? Zašto niko od novinara nije istražio da ništa nije bolje ni u BH Telekomu? Zašto niko od vas nije objavio da u zgradi Vlade, koja je većinski vlasnik HT i apsolutni vlasnik BH Telekoma, postoje kancelarije M:tel-a, a nema ni HT ni BH Telekoma. Nemojte pogrešnog okrivljivati!

Ne okrivljujem ja nikoga
Ja sam relativno dobar i sa Stipom i Vilimom i ne pravim nikakvu razliku između njih. I ranije sam rekao da sam ja zagovornik nekog trećeg, mladog čovjeka, da dođe na mjesto direktora. Međutim, vi morate znati da je Vilim Primorac imenovan mimo svih zakona i propisa. Pazi, ne imati saglasnost Vlade, a Sud ga imenuje?!

Prema važećem zakonu Federacije, koji su mi tumačili pravnici, on nije ni trebao imati saglasnost Vlade, jer je to ukinuto još 2008. godine. Učinila je to Vlada.
Donesite mi odluku da je neka Vlada to ukinula, ja sam ti rob do groba. Nemojte upadati u zamke, to je njihovo tumačenje. Ja sam, bolan, išao na Sud, nisu htjeli Stipu upisati, pa sam ja išao da vidim razloge. Oni su rekli ovako: Ako je vlada postavila NO onda je to isto kao da Vlada da saglasnost. To je bilo obrazloženje Suda. Ministarstvo je zatražilo da to riješi taj Sud Županijski, na koji je došlo to, jer su se oni žalili, Stipe se žalio, evo godinu dana nije riješen predmet taj. Ja imam jako ružno iskustvo sa pravosuđem, pravdom, tužilaštvom i zakonima. Zašto? Zato što sam imao slučaj u Čapljini, oko jedne firme gdje su najveću lovu oprali Pero Matić, Bruno Kordić, Dragan Vrankić i ostali.
HDZ je Stranka koja je 20 godina na vlasti. Zašto je moj narod dovela u ovu situaciju. Je li SDP kriv što je moj narod u ovakvoj situaciji?

G. Krešiću, ne želim da ulazim u raspravu po tom pitanju. Odosmo daleko od teme.
Meni Prlić ništa ne znači. Ja ću biti prvi koji će sigurno svaku njegovu nepravilnost sasjeći odmah. Zato sam uveo strogu kontrolu. Zato ćemo sad smanjiti kvote uprave, zato sam rekao da neće više biti reprezentacija direktora 10 hiljada KM, neće voziti auto svako ko vozi. Neće savjetnici biti oni koji ne znaju ništa. I neće savjetnici u HT imati plaću 4600 KM. I onda kažu: čuvamo ih za penzije. Ljudi moji šta vam je. Vi znate da u HT ima od 1787 uposlenih, a više od petsto je viška ljudi.

G. Krešiću, imao sam na uvid dokumente iz 2008. godine, kada je g. Prlić bio na čelu Eroneta,  iz kojih se jasno vidi da je koncert Olivera Dragojevića plaćen gotovo 120 hiljada evra, da je konferencija za štampu u Doboju plaćena 15 hiljada evra. Da li vi smatrate da konferencija za štampu u Njujorku, a kamoli u Doboju, može vrijediti 15 hiljada evra?
Ne može. Zato g. Prlić i nije dobio imenovanje na 4 godine, već na 6 mjeseci. On je privremeno stavljen i biće 6 mjeseci i ako ovi drugovi i gospoda, i ja skupa sa njima, zaključimo da on ne vrijedi, mi ćemo njega strpati u zatvor.

Nabavljeno je i 2500 hiljade satova po enormnim cijenama, maltene sat po glavi stanovnika. To je isti čovjek za kojeg ste i vi glasali, jer kažete da ga niste vi postavili. Da li vam je to poslovan potez?
Nije to normalno. To su podaci koje vi meni dajete, a koje dosad niko nije imao.

Ma molim vas, nije moguće da ne možete da izuzmete dokumente o radu marketinga za 2008. godinu, koje su brojni mediji objavili?
Ja sam bio tamo postavljen nepuna dva mjeseca, faktički sam radio mjesec i po dana, jel tako?

Jeste
Šta je sa NO koji je bio prije mene. Jesu li oni šta radili?

Prema zvaničnim podacima, za osam mjeseci ove godine, uprava koju ste vi smijenili ostvarila je dobit od gotovo 15 miliona KM, dok je prošle godine uprava na čelu sa Prlićem ostvarila 7,5 miliona KM.
Znate li vi šta je završni račun, znate li vi šta je fiktiva, znadete li vi da svi skupa sa Prlićem na čelu (evo i ovaj podatak ću vam dati), i on i ovi drugi (Primorac, op.aut.) naprave jednu foru: Uzmu pet tisuća ili deset tisuća mobitela i odu tamo kod vas u Srpsku Republiku i podijele mobitele sa karticama. I prikažu da su povećali broj korisnika za 5-10 tisuća. Ljudi ispucaju karticu i ponovo stave M:tel-ovu i nemaš više tog korisnika. Šta je to? Ne branim nikoga, ali te molim nemojmo ni blatiti nikoga, sačekajmo... To sam rekao i na sastanku sa premijerom. Pustimo da neke stvari sagledamo, vidimo, ja ću doći sa podacima i transformacijama, šta ja mislim da treba raditi. Znate li vi ko je na čelu RAK-a i provjerite kolike kirije HT plaća tom čovjeku za iznajmljivanje prostora?!

Kad ste tako konstruktivno razgovarali sa premijerom, zar nije bilo logično da istrajete na tome da se postavi, kako ste i sami htjeli, neko treći, a da u periodu koji je pred vama utvrdite šta su i kako radili i Prlić i Primorac, pa ako je sve u redu da ponovo postavite Prlića. Ovako ste se doveli u situaciju da branite čovjeka protiv kog se vodi istraga.
Ja ne branim nikoga.

Nisam ni mislio na vas lično, već na NO i Vladu
Mi smo specifična firma pošto imamo u vlasništvu i Hrvatsku i BiH, i mi se moramo uklapati; ovi iz Hrvatske su htjeli Prlića, a šta da ja nisam htio?! Pa šta smo trebali, sve da blokiramo i da ugasimo firmu?

Pa bilo je rukovodstvo, nije firma bila bez „glave“?!
Morate shvatiti, pitaju se i drugi, a ne samo mi. Mi moramo sve da napravimo najbolje za firmu. Evo pitam ja, zašto HT nema investicije u proteklih pet godina i zašto nema TV?

U tih pet godina koje vi pominjete, četiri je Prlić bio na čelu Eroneta
Nije tako, on nije bio zadnje dvije godine nikako. On ima svoju odgovornost i mi ćemo je povući. Nemoj se ti sikirati. Ali ima i Vlada koja je bila i prije ove Vlade i u toj Vladi prije ove Vlade sve je to raskućeno. Ja sam predložio da imenujemo Vilima za savjetnika, jer bi nam dobro došao da skupa sjednemo i raščišćavamo stvari. Ali, burazeru svi oni bježe.  

Šta ćete vi preduzeti kao član NO ukoliko se ispostavi da su tačne informacije da se vodi istraga protiv g. Prlića?
Vidite molim vas, ako se vodi istraga mi ćemo biti u kontaktu i stajaćemo na raspolaganju svim organima ove države, znači i kantona i države, da im pomognemo da sprovedu istragu. Ako se dokaže da je Prlić prljavih ruku, ja ću prvi tražiti njegovu smjenu i odgovornost.

Bevanda nestao u liftu
Vjekoslav Bevanda, biši ministar finansija u Vladi Federacije BiH, potvrdio nam je da je u zastupničkom domu parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine formirana komisija koja će utvrđivati poslovanje pojedinih gospodarskih/privrednih društava, među kojima je i HT Mostar. Zatim nam je rekao da ga pozovemo za pola sata, jer trenutno ne može dalje razgovarati zato što „ulazi u lift“. Nakon što je ušao u lift, isključio je mobilni i „nestao“. Bevandi smo željeli dati priliku da odgovori na kvalifikacije koje je izrekao Krešić o radu bivše Vlade FBiH.